Az Innoview 2020 június-júliusában egy piackutatást készített, amivel felmértük, hogy milyen válságkezelési stratégiákat választottak a vállalati döntéshozók a járványhelyzet adta bizonytalanságok leküzdésére.
A kutatás eredményeinek és fő tanulságainak összefoglalója következik.
Source: iStock
Kinek érdemes elolvasni ezt az anyagot?
Azoknak a döntéshozóknak hasznos az anyag, akik nem elégszenek meg az intuícióikkal, adatokra és tényekre alapozott döntésekkel próbálják megoldani a járványhelyzet adta problémákat. A kutatásunk eredményeinek áttekintése árnyalhatja a válságról alkotott képét és akár hozzájárulhat ahhoz is, hogy jobb döntéseket tudjon hozni a jövőben.
Mi volt a kutatásunk célja?
A vizsgálat fókuszában az a fő kérdés állt, hogy milyen válságkezelési stratégiákat választottak a vállalati döntéshozók a járványhelyzet adta bizonytalanságok leküzdésére.
Ezen belül kiemelten vizsgáltuk, hogy hogyan látták a döntéshozók a járványhelyzetet, hogyan reagáltak eddig, hogyan látják a jövőt és milyen módon tervezik kezelni a kihívásokat a jövőben.
Kik vettek részt a kutatásunkban?
A kutatás nem reprezentatív, elsődleges célcsoportjai a versenyszférában működő középvállalatok és nagyvállalatok voltak.
Nem fókuszáltunk a COVID-19 által súlyosan érintett szektorokra (idegenforgalom, vendéglátás).
Mik a kutatás tanulságai?
A kutatás tanulsága, hogy a döntéshozók enyhe optimizmussal tekintenek a jövőre. Várakozásaik egyáltalán nem nevezhetők depresszívnek, meglepően sokan számolnak be pozitív várakozásokról és tervekről. Ez azonban könnyen lehet túlzott magabiztosság is, vagy az előttünk álló üzleti időszak nehézségeinek alulbecslése.
Az összes funkcionális terület közül az értékesítési és marketing területet látják kiemelten problémásnak a döntéshozók. A három legproblémásabb vállalati funkció a pénzügyi és a HR terület.
Érdeklik a kutatás mélyebb tanulságai? Kattintson és töltse le a kutatást!