Home Office újratöltve

Csapatunk az elsők között vált meg az irodai légkörtől és vonult át a biztonságot nyújtó home office-ba, ezzel is minimálisra csökkentve a kockázatot, valamint, hogy óvjuk a jelöltek és saját egészségünket.

 

Photo by Mia Baker

1. Ismeretlen ismerős?

Bár eddig is adott volt a home office lehetősége, így az átállás zökkenőmentes volt. Bár a mindennapos otthoni munkára való berendezkedés igényelt egy kis logisztikát. Hiszen nem csak magunkkal osztozunk a lakáson, hanem más is dolgozik velünk párhuzamosan, a gyerekek távoktatását is mi vezényeljük le és még egy kedves szőrös pajtás is az ételét követeli, akkor bizony feketeöves, mindenre kiterjedő rutint kell kiépíteni. Jelentjük, nálunk mindenki szépen teljesít és senki sem éhezik!

Alapvető különbség a választott home office és a jelenleg alkalmazott home office között, hogy az életünk teljesen összenő a munkánkkal, korlátozottak a lehetőségek a mozgásra és a kiszakadásra a munkából. Hiszen gyakran átcsúszhatunk a munkaidőn túlra, és az Outlook is csipog még este is, pedig már dübörög a sorozatunk a Netflixen.

2. keretek meghatározása

    Tartsuk magunkat a munkaidőhöz és az alkalmazásainkat is ennek megfelelően használjuk. Vezessük online naptárban a különböző megbeszéléseket, interjúkat, szabadnapokat, így a többiek is tudni fogják mikor kereshetnek. Ha telefonálsz, ebédelsz, vagy bármi olyan hosszabb időtartamú dolgot végzel, amiért nem vagy elérhető, azt jelezd a kollégáid felé a megfelelő beállításokkal. A munka végeztével pedig minden munkával kapcsolatos alkalmazást zárj be, jelentkezz ki, hiszen lejárt munkaidőd. Nyugi, ha ég a ház, úgyis tudni fogják hogyan érjenek el, de egy este 9-kor érkező email – ami lehet, hogy csak egy hírlevél – mégis frusztráló tud lenni, amíg meg nem nézted.

    Természetesen ezek a szabályok vonatkoznak a házimunkára is. Ne munkaidőben csússzunk rá a tavaszi nagytakarításra, mosásra, mosogatásra és háromfogásos ebédek elkészítésére.

    3. #teammoments

    A heti meetingeken és a napi gyors megbeszéléseken kívül fontos, hogy heti egyszer a csapat egy közös, kötetlen beszélgetést is tartson. Saját csapatunkban az első pillanattól kezdve szervezünk ilyen napokat, hogy kicsit kiszakadjunk a tennivalók forgatagából.

    Virtuális Teams konyhánkban megbeszéljük ki, hogy érzi magát, mi történt vele, közben kávézunk, nevetünk, de a legfontosabb, hogy együtt vagyunk. Fontos, hogy ebben az időszakban is tudjunk egymásról, figyeljünk a másikra és meghallgassunk mindenkit.

    Ha helyreáll az élet, érdemes megtartani azoknak a cégeknek is a home office-t, ahol csak most vezették be, hiszen a rendszer addigra be lesz járatva, és fontos a work-life balance a munkavállalók és a munkáltatók életében is. Nyilván azért az első irodai hetek még hatalmas eufóriát fognak hozni, csak tartanánk már ott. 

    Ha új álláslehetőségekre vágynál, nézz körül karrier oldalunkon, küldd el önéletrajzodat és interjúzz velünk az otthon kényelméből. 😉

    Share This